Anmeldelse:Ukjent ID

Filmen:Unknown eller Ukjent ID som den heter p norsk er en thriller som handler om en Doktor som heter Martin Harris(Liam Neeson) som kommer til seg selv igjen etter en tragisk bilulykke og flytter til sin hjemmby Berlin men der fr han en stor og uhyggelig overasskelse nr noen har stjlet Identiteten hans og konen hans kjenner ham ikke igjen Ignorert av mistenksomme myndigheter, og med livsfarlige drapsmenn i hlene er Martin plutselig alene. Han er sliten, p vill flukt i et fremmed land Plutselig fr han uventet hjelp av en agent(Diane Kruger Selvflgelig mest kjent ifra Inglorious Basterds) som Martin tror det er noe mystisk med

Liam Neeson blir frste sak fordi han er litt av en mann med filmer som The A-Team(Terningkast 5),Taken(5), Kingdom of Heaven(5) og Star Wars:The Phantom Menace(6) sistnevnte veeeeldig undervurdert han spiller dr.Martin Harris med glans og hvorfor han ikke ble Oscarnominert engang er forsvidt et mysterium nr f.eks Javier Bardem ble for den ikke s imponerende rollen i Biutiful

Diane Kruger gjr en ok rolle hun gjr ikke en s god rolle som den rollen hu gjorde i den eksepsjonelle Inglorious Basterds og slr heller ikke Liam Neeson i Unknown ID

Hva med selve filmen da ? Jo Unknown ID kan vekke hodepinen p de fleste men de som overlevde Blade Runner (1982),Fight Club (1999) og The Fountain(2006) vil f mye og kose seg over i denne actionthrilleren og nr Liam Neeson sier replikkene sine skjnner jeg ingen grunn til at du vil unng denne actionfilmen

Filmen er ikke helt Inception,Black Swan eller Watchmen noen scener er ALT for hodepinevekkende og svimlende laget og noen av skuespillerne gjr en rolle som kan helst kastes i sppelet med en eneste gang er i hvertfall min mening men 2 svakheter gjr ikke Unknown ID til en drlig film det er en glimrende actionthriller som burde f sving p karieren etter han takket Ja til roller i kjedelige filmer den strste tabben rettet p den mildt sagt begredelige kritikerhatede filmen:Clash Of The Titans(2010)

Min klare oppfordring er:Vil du se en actionthriller med en kanallgod rolleinnehaver og episke actionscener ja da er Unknown ID en klar anbefaling for helgen p kino