Anmeldelse:Ukjent ID

Filmen:Unknown eller Ukjent ID som den heter på norsk er en thriller som handler om en Doktor som heter Martin Harris(Liam Neeson) som kommer til seg selv igjen etter en tragisk bilulykke og flytter til sin hjemmby Berlin men der får han en stor og uhyggelig overasskelse når noen har stjålet Identiteten hans og konen hans kjenner ham ikke igjen Ignorert av mistenksomme myndigheter, og med livsfarlige drapsmenn i hælene er Martin plutselig alene. Han er sliten, på vill flukt i et fremmed land Plutselig får han uventet hjelp av en agent(Diane Kruger Selvfølgelig mest kjent ifra Inglorious Basterds) som Martin tror det er noe mystisk med

Liam Neeson blir første sak fordi han er litt av en mann med filmer som The A-Team(Terningkast 5),Taken(5), Kingdom of Heaven(5) og Star Wars:The Phantom Menace(6) sistnevnte veeeeldig undervurdert han spiller dr.Martin Harris med glans og hvorfor han ikke ble Oscarnominert engang er forsåvidt et mysterium når f.eks Javier Bardem ble for den ikke så imponerende rollen i Biutiful

Diane Kruger gjør en ok rolle hun gjør ikke en så god rolle som den rollen hu gjorde i den eksepsjonelle Inglorious Basterds og slår heller ikke Liam Neeson i Unknown ID

Hva med selve filmen da ? Jo Unknown ID kan vekke hodepinen på de fleste men de som overlevde Blade Runner (1982),Fight Club (1999) og The Fountain(2006) vil få mye og kose seg over i denne actionthrilleren og når Liam Neeson sier replikkene sine skjønner jeg ingen grunn til at du vil unngå denne actionfilmen

Filmen er ikke helt Inception,Black Swan eller Watchmen noen scener er ALT for hodepinevekkende og svimlende laget og noen av skuespillerne gjør en rolle som kan helst kastes i søppelet med en eneste gang er i hvertfall min mening men 2 svakheter gjør ikke Unknown ID til en dårlig film det er en glimrende actionthriller som burde få sving på karieren etter han takket Ja til roller i kjedelige filmer den største tabben rettet på den mildt sagt begredelige kritikerhatede filmen:Clash Of The Titans(2010)

Min klare oppfordring er:Vil du se en actionthriller med en kanallgod rolleinnehaver og episke actionscener ja da er Unknown ID en klar anbefaling for helgen på kino