Anmeldelse:Nawals hemmelighet/Incendies

Dramafilmen:Incendies-Nawals Hemmelighet er basert på teaterstykket med samme navn når det overføres til kino er det med god kvalitet krigsfølelsen er der og mer stilles ikke til kravene et krigsdrama må ha Jeg synes bare att slutten er litt for god til å være sann men før det skjer er filmen helt vidunderlig Det at jeg likevel havner på en 4er er pågrunn av innslag av klisjeer og alle som kjenner meg vet Jeg Haaater Klisjeer det var derfor jeg har slakta Vann til elefantene,Twilight og Rødhette og varulven

Incendies har en kraftoppvekkende historie nemlig at Når Notaleus Lebel møter Jeanne og Simon Marwan for å lese opp testamentet etter deres mor Nawal, blir tvillingene overrasket av to konvolutter - ett om faren de trodde var død og et annet om en bror de ikke visste eksisterte så i deres merkelige og gåtefulle arv ser Jeanne hvorfor Nawal har hatt en deperesjon un bestemmer seg for umiddelbart å dra til Midtøsten for å grave i en familiehistorie hun nesten ikke vet noen ting om før livet tar slutt og mer vil jeg ikke avsløre

Incendies ble Oscarnominert fro beste Utenlandske Film sammen med Biutiful Dogtooth In a Better World Outside the Law  (Klikk for mer informasjon) I en bedre verden vant (fortjent) men Incendies var nesten og ble også vist på Tiff(Trondheim Internasjonale film festival) som i år het kosmorama

En ting til:Jeg ble litt for trist for Incendies fikk meg virkelig til å gråte og når jeg ikke dør av (Spoilers) Noldus' død i Harry potter 7 del 1 så er ikke jeg en som gråter lett av film men jeg kom virkelig inn i filmens univers og følte meg som en del av den gåtefulle fortellingen å måten det blir fortalt på

Men Vil du ha skikkelig god film på kino som kommer til å få deg til å hulke så er Incendies ett godt alternativ for helgen men anbefaling:ta med deg noen som du kan gråte på

Dermed havner jeg på en 4er  men det er en sveeeeeeeeeeeert sterk en

Incendies Trailer klikk her !