Anmeldelse:Nawals hemmelighet/Incendies

Dramafilmen:Incendies-Nawals Hemmelighet er basert p teaterstykket med samme navn nr det overfres til kino er det med god kvalitet krigsflelsen er der og mer stilles ikke til kravene et krigsdrama m ha Jeg synes bare att slutten er litt for god til vre sann men fr det skjer er filmen helt vidunderlig Det at jeg likevel havner p en 4er er pgrunn av innslag av klisjeer og alle som kjenner meg vet Jeg Haaater Klisjeer det var derfor jeg har slakta Vann til elefantene,Twilight og Rdhette og varulven

Incendies har en kraftoppvekkende historie nemlig at Nr Notaleus Lebel mter Jeanne og Simon Marwan for lese opp testamentet etter deres mor Nawal, blir tvillingene overrasket av to konvolutter - ett om faren de trodde var dd og et annet om en bror de ikke visste eksisterte s i deres merkelige og gtefulle arv ser Jeanne hvorfor Nawal har hatt en deperesjon un bestemmer seg for umiddelbart dra til Midtsten for grave i en familiehistorie hun nesten ikke vet noen ting om fr livet tar slutt og mer vil jeg ikke avslre

Incendies ble Oscarnominert fro beste Utenlandske Film sammen med Biutiful Dogtooth In a Better World Outside the Law (Klikk for mer informasjon) I en bedre verden vant (fortjent) men Incendies var nesten og ble ogs vist p Tiff(Trondheim Internasjonale film festival) som i r het kosmorama

En ting til:Jeg ble litt for trist for Incendies fikk meg virkelig til grte og nr jeg ikke dr av (Spoilers) Noldus' dd i Harry potter 7 del 1 s er ikke jeg en som grter lett av film men jeg kom virkelig inn i filmens univers og flte meg som en del av den gtefulle fortellingen mten det blir fortalt p

Men Vil du ha skikkelig god film p kino som kommer til f deg til hulke s er Incendies ett godt alternativ for helgen men anbefaling:ta med deg noen som du kan grte p

Dermed havner jeg p en 4er men det er en sveeeeeeeeeeeert sterk en

Incendies Trailer klikk her !