Anmeldelse:Frustrert Fransk Frue/Potiche

Jeg liker/digger serien Frustrerte Fruer det er sjarmerende,morsommt og rørende men filmen Frustrerte Franske Fruer er en film som helt på tryne skal skildre om kjærlighet,familie,brorskap og kvinners problemer. Jeg har ikke noe i mot damefilmer jeg har likt filmer som:You've Got Mail,The Holiday,Nothing Hill og Elizabethtown men Potiche er så fyllt med klisjeer at det blir en skam

Jeg tror dette var et forsøk på oppvarming på Bridesmaids og Sex and city 3 men failer stygt Her er handlingen i korte trekk:1977, i en provins i Frankrike. Suzanne Pujol (Catherine Deneuve), en underdanig, hjemmekjær "trofé-kone" (potiche), blir nødt til å ta over ledelsen av paraplyfabrikken som drives av hennes rike og tyranniske ektemann Robert (Fabrice Luchini) etter at arbeiderne går til streik og tar ham som gissel. Til alles overraskelse viser det seg at Suzanne er både kompetent og selvsikker. Men når hennes mann prøver å få tilbake lederstillingen han hadde blir ting komplisert. Det snører seg enda mer sammen når det viser seg at Maurice (Gérard Depardieu), en tidligere fagforeningsleder og Suzanne's eks-kjæreste, fortsatt har følelser for henne.

Selve Historien er helt Ok! men promoteres på en svært dårlig måte regissør:
Francois Ozon har tidligere laget svært gode filmer som:Criminal Lovers,Ricky Og Swiming Pool men i Frustrert fransk frue går han på en sinnsyk smell Hans tenkemåte er og drite i at filmen er ræva drita dårlig men hvis vi tar inn noen såkalte dameklisjeer så funker det Jeg mente det samme om Sex and the City 2

Sjangerkopiering uten noe innhold og fylt med klisjeer,dårlig regissering,dårlige skuespillere,og drita dårlig manus Ikke Bra