Anmeldelse:Frustrert Fransk Frue/Potiche

Jeg liker/digger serien Frustrerte Fruer det er sjarmerende,morsommt og rrende men filmen Frustrerte Franske Fruer er en film som helt p tryne skal skildre om kjrlighet,familie,brorskap og kvinners problemer. Jeg har ikke noe i mot damefilmer jeg har likt filmer som:You've Got Mail,The Holiday,Nothing Hill og Elizabethtown men Potiche er s fyllt med klisjeer at det blir en skam

Jeg tror dette var et forsk p oppvarming p Bridesmaids og Sex and city 3 men failer stygt Her er handlingen i korte trekk:1977, i en provins i Frankrike. Suzanne Pujol (Catherine Deneuve), en underdanig, hjemmekjr "trof-kone" (potiche), blir ndt til ta over ledelsen av paraplyfabrikken som drives av hennes rike og tyranniske ektemann Robert (Fabrice Luchini) etter at arbeiderne gr til streik og tar ham som gissel. Til alles overraskelse viser det seg at Suzanne er bde kompetent og selvsikker. Men nr hennes mann prver f tilbake lederstillingen han hadde blir ting komplisert. Det snrer seg enda mer sammen nr det viser seg at Maurice (Grard Depardieu), en tidligere fagforeningsleder og Suzanne's eks-kjreste, fortsatt har flelser for henne.

Selve Historien er helt Ok! men promoteres p en svrt drlig mte regissr:
Francois Ozon har tidligere laget svrt gode filmer som:Criminal Lovers,Ricky Og Swiming Pool men i Frustrert fransk frue gr han p en sinnsyk smell Hans tenkemte er og drite i at filmen er rva drita drlig men hvis vi tar inn noen skalte dameklisjeer s funker det Jeg mente det samme om Sex and the City 2

Sjangerkopiering uten noe innhold og fylt med klisjeer,drlig regissering,drlige skuespillere,og drita drlig manus Ikke Bra