Anmeldelse:Submarine

Med Hot Fuzz(2007) trodde jeg at britisk humor ikke kunne bli bedre..jeg tok skammelig feil Submarine er en brilliant komedie som jeg lo kjempehøyt av den er også utrolig rørende og en sykt gjennomført film så Submarine er en helvetes kransekake Submarine er muligens den beste filmen du kommer til å se i år Løp til kinoen bestill popcorn si til kinodamen SUBMARINE!! for dette må ikke misses

Full av overraskelser og uventede hendelser er dette en film å bli glad i. Femtenårige Oliver Tate har to store mål i livet: redde sine foreldres ekteskap, gjennom en nøye uttenkt plan, og å tape sin uskyld innen sin neste fødselsdag. Han mistenker at hans mor har en affære med New Age-skumlingen Graham (Paddy Considine) og forsøker derfor å styre sine foreldres sexliv, og dikter opp kjærlighetsbrev fra sin mor som han sender til sin far. Hans egen "love interest", Jordana er forfriskende komplisert; en selvlært pyroman som krever å få lese gjennom Olivers dagboksnotater - spesielt de delene som handler om henne.

Jeg har ingen forhold til regissør Richard ayoade men etter Submarine vil jeg se Bunny And The Bull(hans andre film men som skuespiller) for han klarer å mikse drama og komedier med null klisjeer og overtydelige forklarninger som gjør filmen hans helt brilliant

Også MÅ rollen til Noah Taylor nevnes han har tidligere gjort utsøkte jobber i for eksempel The New World,charlie og sjokoladefabrikken og Den andre Lara Croft filmen jeg husker han best i Charlie og sjokoladefabrikken som Mr.bucket men best er helt klart hovedrolleinnehaver Craig roberts(mest fra tv-serier men også tv-filmer) hans debutantrolle er Perfekto rett og slett

Dette og mer gjør at Submarine i seg selv,En helvetes kransekake! Ekstremt god film Løp til kinoen som sagt!!!!!!!!!