Anmeldelse:Source Code

Jeg hadde store forventninger til Source Code av Duncan Jones og jeg er fra meg av lykke for denne filmen er en utrolig film Ta en del Inception,Litt Memento og litt Moon og fantastisk kunstneriske hjelpemiddler og du får Source Code Handlingen er fantastiskDen dekorerte soldaten Colter Stevens (Jake Gyllenhaal) våkner opp i kroppen til en ukjent mann på et av Chicagos pendlertog rett før hele toget blir sprengt av en bombeHan er en del av et regjeringseksperiment kalt "Source Code". Dette programmet gjør ham i stand til å krysse over i en annen manns identitet i de siste 8 minuttene av hans liv.Colters oppgave er å finne hvem som sto bak bombeangrepet slik at de kan forhindre at neste bombe går av. Denne har nemlig et større mål: Å drepe millioner av mennesker i Chicago sentrum. For å finne bomberen må Colter oppleve at toget sprenges om og om igjen for å samle ledetråder som kan hindre det neste angrepet.

Jake Gyllenhall har failet med B-filmer som har vært middels til gode b.l.a Love And Other Drugs og The Good girl men har hatt mange godbiter blant annet Zodiac,jarhead,Prince of persia og Brockback Mountain men i Source Code imponerer han sinnsykt rollen hans er fabelaktig spillt og minner meg om en litt mer seriøs og litt forvirra Roger Moore han klarer og fenge rollekarakteren sin uten overdrivelser eller overspilt fjas(alla Jessica Alba-Verre Enn Verst)

Filmens undertittel er Change The Past,Save The Future det er utrolig intelligent og nesten episk skrift. Rett i stad nevnte jeg at jake Gyllenhall gjor en god rolleprestasjon men den beste rollen spilles av Vera Farmiga(Orphan,Up in The Air,The Departed,Running Scared og Boy in the stripped Pysjamas) Jeg nevnte 5 filmer og jeg synes at The Departed er best den ble en soleklar 6er og nummer 2 på listen over 2010's beste

Source Code blir helt klart en 6er på terningen det er samme følelse som da jeg så Inception i 2010 Intelligent A-film med solide rolle prestasjoner som både skremmer,sjarmerer,underholder,forteller deg og nesten hypnotiserer deg Det er sånne filmer jeg jager på kino

Source code er like mye mer en mental som en fysisk opplevelse Dette er uten tvil en Utrolig film og ett must for de som likte Inception