Anmeldelse:Hodejegerne "Den kuleste norske filmen på lenge"

Morten tyldum(Varg Veum Falne Engler,Buddy) er et geni Når han går løs på Hodejegerene-filmatiseringen Boken av Jo Nesbø er jeg villt imponert han klarer å fenge spenningen i meg og det til de grader! men den virkelige store stjerna er Aksel Hennie(Max manus) han spiller Roger Brown med så mye glimt i øyet at jeg får sympati får han uansett om han er en hodejeger på jakt etter offere

Storien er videreformidlet av Jo Nesbø's mester-roman altså:Ut over å være en mann på kun 1,68, er Roger er en mann som tilsynelatende har alt; han er Norges mest vellykkede hodejeger, er gift med den altfor vakre galleristen Diana, har en altfor dyr villa, og for å holde hodet over vannet økonomisk, må han stjele litt for mye kunst. Claes Greve er den perfekte kandidaten til Rogers nye rekrutteringsoppdrag, med sin bakgrunn som tidligere elitesoldat og toppleder i elektronikkbransjen. Han er dessuten i besittelse av et verdifullt maleri. Roger øyner nå sjansen til å bli kvitt sine økonomiske problemer for godt - og setter i gang med å planlegge sitt største og siste kupp.

Men det viser seg at Greve også spiller et spill. Da Roger så bryter seg inn hos Greve, oppdager han noe som snur hele hans tilværelse på hodet, og snart må han flykte for livet. Og jakten er i gang sier jeg mer nå må jeg bruke spoileradvarning !

Actionscenene er utsøkt skildret Noen morsomme og noen seriøse Jeg var nesten litt hysterisk pågrunn av hvor kult det var Actionscenene er fantastiske hva med resten? Jo,jeg har ikke opplevd en så ambisiøs,publikumvennlig ,episk og fantastisk kunnskapsrik film som hodejegerene Noe av det kuleste er at en av mine helter:Nikolaj Coster-Waldau(Black hawk Down for eksempel) er med

Han gir filmen unødvendig tyngde men det skader ikke på noe det blir bedre som betyr at Hodejegerene er en brilliant og filmatisert mesterverk av en bok

Harry potter og Millenium jeg står klar med bollene!