Anmeldelse:X Men First Class

Før mutantene har gitt seg til kjenne og før Charles Xavier og Erik Lehnsherr tok navnene Professor X og Magneto var de to unge menn som oppdaget kreftene sin for første gang. Før de ble erkefiender var de nære venner som jobbet sammen med andre mutanter (noen kjente, noen nye) for å forhindre en full atomkrig. I prosessen oppstod det en alvorlig konflikt dem imellom som ble roten til den evigvarende krigen mellom Magnetos tilhengere og Professor X's X-Menn. First Class utspiller seg i 60' årene - begynnelsen på romfartsperioden, og en tid der JFK brakte håp. Men det var også en periode der den kalde krigen fant sted og spenningene mellom USA og Sovjetunionen truet hele verdensbildet. Det var på denne tiden Charles Xavier møter Erik Lehnsherr. Før de blir Professor X og Magneto og erkefiender er de to unge menn som oppdager kreftene sine, blir nære venner og jobber sammen med andre mutanter for å stoppe den største trusselen verden har opplevd. Flere av mutantene i X-Men First Class er favoritter fra tidligere X-Men filmer mens andre er klassiske helter fra tegneserien som ikke tidligere har vært med I filmene. X-MEN FIRST CLASS gir endelig svar på flere spørsmål X-Men fans verden over har stilt seg: Hvordan møttes X-Men? Hvorfor sitter Charles i rullestol? Hvordan oppstod X-Mansion og Cerebro? Som vanlig er spørsmålene mange og svarene få og det er fantastisk jeg liker å gruble

Wolverine er fjernet

Vi er da selvfølgelig inni superheltblockbustertiden vi startet med Green Hornet og Thor og er snart med Captain America og Green lantern First Class er trolig den beste vi får servert Wolverine og Storm er slettet og inn kommer Erik Lehnser(Micheal Fassbender og Charles Xavier(James McAvoy) vi blir og presentert  for nye interresante figurer de 3 beste er Emma Frost(January Jones) og Azazel(Jason Flemyng) men best er definitivt Kevin Bacon som Sebastian Shaw han er helt herlig

Vaughn er bedre enn Hood,Ratner og Signer

Actionscenene er bare helt utrolige ikke noe late actionscener som i platte fantasyfilmer som fjorårets værste film:Luftens siste mester men utrolig heftige og stillige Matthew Vaughn er bedre enn alle de tidligere regissørene og løfter filmen til ett høyere nivå akkurat som han gjorde med sin forrige film:Kick-Ass

Matthew Vaughn klarer og mestre alle elementene som skal med i en superheltfilm X Men First Class er uten tvil en utrolig superheltfilm i første klasse Og dermed kan det hende at det blir enda mer action det hadde vært kult med en film om Gambit uansett jeg vil ha mer!