Anmeldelse:X Men First Class

Fr mutantene har gitt seg til kjenne og fr Charles Xavier og Erik Lehnsherr tok navnene Professor X og Magneto var de to unge menn som oppdaget kreftene sin for frste gang. Fr de ble erkefiender var de nre venner som jobbet sammen med andre mutanter (noen kjente, noen nye) for forhindre en full atomkrig. I prosessen oppstod det en alvorlig konflikt dem imellom som ble roten til den evigvarende krigen mellom Magnetos tilhengere og Professor X's X-Menn. First Class utspiller seg i 60' rene - begynnelsen p romfartsperioden, og en tid der JFK brakte hp. Men det var ogs en periode der den kalde krigen fant sted og spenningene mellom USA og Sovjetunionen truet hele verdensbildet. Det var p denne tiden Charles Xavier mter Erik Lehnsherr. Fr de blir Professor X og Magneto og erkefiender er de to unge menn som oppdager kreftene sine, blir nre venner og jobber sammen med andre mutanter for stoppe den strste trusselen verden har opplevd. Flere av mutantene i X-Men First Class er favoritter fra tidligere X-Men filmer mens andre er klassiske helter fra tegneserien som ikke tidligere har vrt med I filmene. X-MEN FIRST CLASS gir endelig svar p flere sprsml X-Men fans verden over har stilt seg: Hvordan mttes X-Men? Hvorfor sitter Charles i rullestol? Hvordan oppstod X-Mansion og Cerebro? Som vanlig er sprsmlene mange og svarene f og det er fantastisk jeg liker gruble

Wolverine er fjernet

Vi er da selvflgelig inni superheltblockbustertiden vi startet med Green Hornet og Thor og er snart med Captain America og Green lantern First Class er trolig den beste vi fr servert Wolverine og Storm er slettet og inn kommer Erik Lehnser(Micheal Fassbender og Charles Xavier(James McAvoy) vi blir og presentert for nye interresante figurer de 3 beste er Emma Frost(January Jones) og Azazel(Jason Flemyng) men best er definitivt Kevin Bacon som Sebastian Shaw han er helt herlig

Vaughn er bedre enn Hood,Ratner og Signer

Actionscenene er bare helt utrolige ikke noe late actionscener som i platte fantasyfilmer som fjorrets vrste film:Luftens siste mester men utrolig heftige og stillige Matthew Vaughn er bedre enn alle de tidligere regissrene og lfter filmen til ett hyere niv akkurat som han gjorde med sin forrige film:Kick-Ass

Matthew Vaughn klarer og mestre alle elementene som skal med i en superheltfilm X Men First Class er uten tvil en utrolig superheltfilm i frste klasse Og dermed kan det hende at det blir enda mer action det hadde vrt kult med en film om Gambit uansett jeg vil ha mer!