Anmeldelse:X men filmene

Vi er da kommet til den siste X men filmen så jeg tar ett tilbakeblikk på de ofrrige knallgode superheltfilmene

Det hele begynnte i 2000 med den første "X men" som handlet om dette:Utstøtt siden fødselen, er the X-men neste skritt for den menneskelige utvikling. Hver og en er født med en unik genetisk mutasjon som gir dem usedvanlige krefter. Men menneskeheten frykter det den ikke forstår, og the X-Men innser snart at rasen de kjemper for å forsvare, uberegnelig og ondskapsfult forkaster dem. jeg gir som sagt X men nr.1 terningkast 5 en smart og underholdene men tiltider overfladisk superheltfilm men får en 5 for i 2000 virket det så sinnsykt orginal ide og ble en suksees for kjente skuespillere som Hugh jackman og Halle Berry spessielt som fikk skikkelig fart på karrieren etter X men

Bryan Singer returnerer som regissør med et nytt kapittel i historien om X-Men. Alle de kjente heltene er med også denne gangen, men nå slår deg seg sammen for å finne en mutant drapsmann som er sendt ut for å ta livet av den amerikanske presidenten. Samtidig blir Professor X og hans Mutant Akademi angrepet av militære styrker. Utstøtt siden fødselen, er the X-men neste skritt for den menneskelige utvikling. Hver og en er født med en unik genetisk mutasjon som gir dem usedvanlige krefter. Men menneskeheten frykter det den ikke forstår, og the X-Men innser snart at rasen de kjemper for å forsvare, uberegnelig og ondskapsfult forkaster dem. Den 2. filmen i sagaen er litt bedre enn forjengeren pågrunn av at den hadde lite overfladisk action selve filmen ble en skikkelig suksees mange var sinnsykt fornøyd og ikke bare det seertallet på filmen er større enn noen annen superheltfilm med et unntak av Batman-The Dark Knight

Den tredje X men filmen er faktisk den beste ingen overtydeligheter eller kjedelige stopp i fortellingen det var rå action som jeg digget til de graderI X-Men: The Last Stand, klimakset i X-Men-trilogien, truer en "kur" mot mutasjon med å forandre historiens gang. For første gang har mutanter et valg. De kan bevare sine unike egenskaper selv om de isolerer og fremmedgjør dem, eller de kan oppgi sine krefter for å passe bedre inn i samfunnet rundt dem. De motstridende synspunktene mellom mutantlederne Charles Xavier, som forkynner toleranse, og Eric Lehnsherr (Magneto), som tror på den sterkestes overlevelse, settes på den endelige prøve - og setter i gang krigen som skal gjøre slutt på alle kriger.X-Men: The Last Stand gjenforener stjernene fra de første to X-Men-filmene: Hugh Jackman som Wolverine, en ensom kampmaskin som besitter utrolige helbredende krefter, sylskarpe metallklør som kan trekkes tilbake og et dyrisk raseri; Halle Berry som Storm som kan manipulere alle typer vær - og fly; Ian McKellen som Magneto, en mektig mutant som kan kontrollere og manipulere metall; Patrick Stewart som Xavier, telepat og grunnlegger og leder av X-Men; Famke Janssen som Jean Grey, en mutant med uoverskuelige telekinetiske og telepatiske egenskaper; Anna Paquin som Rogue, som suger kreftene fra og truer livene til alle hun berører; Rebecca Romijn som Mystique som kan forandre form og utseende; James Marsden som Cyclops hvis blikk slipper løs en energistråle som kan skjære gjennom fjell; og Shawn Ashmore som Iceman som kan senke kroppstemperaturen og utstråle en intens kulde. Jeg kårte The Last Stand til 2006' 7. beste film og har fått litt pepper siden for å ikke gitt den 6

Wolverine (Hugh Jackman), også kjent som Logan, går gjennom Weapon X programmet i søken etter hevn over sin erkefiende Victor Creed (Liev Schreiber), senere Sabertooth. Hendelser i Wolverines oppvekst ser ut til å ha traumatisert han til de grader at han ikke lenger husker noe særlig fra barndommen. På grunn av massive hukommelsesimplantater i Weapon X programmet, besitter han i tillegg flere tvilsomme minner, som han etterhvert begynner å stille spørsmålstegn ved.  Wolverines bakgrunn er et mysterium, men enhver helt har sin opprinnelse Dette er den beste X men Nr.4,Orginis Wolverine er brillliant skildret og er helt klart den beste X men filmen...sååå langt og kom på 4. plass under årets filmer i 2009

Og da en liten oppsumering topp 4 X men

1-X men Orginis Wolverine

2-X men the last stand