Anmeldelse:X men filmene

Vi er da kommet til den siste X men filmen s jeg tar ett tilbakeblikk p de ofrrige knallgode superheltfilmene

Det hele begynnte i 2000 med den frste "X men" som handlet om dette:Utsttt siden fdselen, er the X-men neste skritt for den menneskelige utvikling. Hver og en er fdt med en unik genetisk mutasjon som gir dem usedvanlige krefter. Men menneskeheten frykter det den ikke forstr, og the X-Men innser snart at rasen de kjemper for forsvare, uberegnelig og ondskapsfult forkaster dem. jeg gir som sagt X men nr.1 terningkast 5 en smart og underholdene men tiltider overfladisk superheltfilm men fr en 5 for i 2000 virket det s sinnsykt orginal ide og ble en suksees for kjente skuespillere som Hugh jackman og Halle Berry spessielt som fikk skikkelig fart p karrieren etter X men

Bryan Singer returnerer som regissr med et nytt kapittel i historien om X-Men. Alle de kjente heltene er med ogs denne gangen, men n slr deg seg sammen for finne en mutant drapsmann som er sendt ut for ta livet av den amerikanske presidenten. Samtidig blir Professor X og hans Mutant Akademi angrepet av militre styrker. Utsttt siden fdselen, er the X-men neste skritt for den menneskelige utvikling. Hver og en er fdt med en unik genetisk mutasjon som gir dem usedvanlige krefter. Men menneskeheten frykter det den ikke forstr, og the X-Men innser snart at rasen de kjemper for forsvare, uberegnelig og ondskapsfult forkaster dem. Den 2. filmen i sagaen er litt bedre enn forjengeren pgrunn av at den hadde lite overfladisk action selve filmen ble en skikkelig suksees mange var sinnsykt fornyd og ikke bare det seertallet p filmen er strre enn noen annen superheltfilm med et unntak av Batman-The Dark Knight

Den tredje X men filmen er faktisk den beste ingen overtydeligheter eller kjedelige stopp i fortellingen det var r action som jeg digget til de graderI X-Men: The Last Stand, klimakset i X-Men-trilogien, truer en "kur" mot mutasjon med forandre historiens gang. For frste gang har mutanter et valg. De kan bevare sine unike egenskaper selv om de isolerer og fremmedgjr dem, eller de kan oppgi sine krefter for passe bedre inn i samfunnet rundt dem. De motstridende synspunktene mellom mutantlederne Charles Xavier, som forkynner toleranse, og Eric Lehnsherr (Magneto), som tror p den sterkestes overlevelse, settes p den endelige prve - og setter i gang krigen som skal gjre slutt p alle kriger.X-Men: The Last Stand gjenforener stjernene fra de frste to X-Men-filmene: Hugh Jackman som Wolverine, en ensom kampmaskin som besitter utrolige helbredende krefter, sylskarpe metallklr som kan trekkes tilbake og et dyrisk raseri; Halle Berry som Storm som kan manipulere alle typer vr - og fly; Ian McKellen som Magneto, en mektig mutant som kan kontrollere og manipulere metall; Patrick Stewart som Xavier, telepat og grunnlegger og leder av X-Men; Famke Janssen som Jean Grey, en mutant med uoverskuelige telekinetiske og telepatiske egenskaper; Anna Paquin som Rogue, som suger kreftene fra og truer livene til alle hun berrer; Rebecca Romijn som Mystique som kan forandre form og utseende; James Marsden som Cyclops hvis blikk slipper ls en energistrle som kan skjre gjennom fjell; og Shawn Ashmore som Iceman som kan senke kroppstemperaturen og utstrle en intens kulde. Jeg krte The Last Stand til 2006' 7. beste film og har ftt litt pepper siden for ikke gitt den 6

Wolverine (Hugh Jackman), ogs kjent som Logan, gr gjennom Weapon X programmet i sken etter hevn over sin erkefiende Victor Creed (Liev Schreiber), senere Sabertooth. Hendelser i Wolverines oppvekst ser ut til ha traumatisert han til de grader at han ikke lenger husker noe srlig fra barndommen. P grunn av massive hukommelsesimplantater i Weapon X programmet, besitter han i tillegg flere tvilsomme minner, som han etterhvert begynner stille sprsmlstegn ved. Wolverines bakgrunn er et mysterium, men enhver helt har sin opprinnelse Dette er den beste X men Nr.4,Orginis Wolverine er brillliant skildret og er helt klart den beste X men filmen...s langt og kom p 4. plass under rets filmer i 2009

Og da en liten oppsumering topp 4 X men

1-X men Orginis Wolverine

2-X men the last stand