Anmeldelse:Grusomme Meg

I en fredelig liten by, med vakre hus, og grnne hager er det ett hus som skiller seg ut. Det vokser ei blomster eller trr. I det huset bor det en grusom mann, han spiller sin rolle godt. Han bryr seg ikke om andre, fryser de ned, tar det han vill og han fler seg stor. Helt til den dag, da en pyramide blir tatt og det er ikke den fantastiske Gru(Steve Varell) som har stjlet den. Da gr lyset opp for han, han er blitt gammel. Men om han kan f tak i mnen, vil han igjen bli den strste skurken. Han fryder seg over ondskap, og gleder seg over sorg. Men livet hans er p vei til bli snudd opp ned nr han adopterer tre ste sm jenter (Margo, Edith og Agnes) i kampen om en krympestrle. Jentene er ste og deres uskyld varmer Gru?s hjerte. Se den fantastiske koselige filmen, med latter og trer. Flg Gru og hans vei til seier. I denne filmen har miljet absolutt mye si. En skal kunne f flelsen av ondskap omsorg. Det vises veldig godt i filmen, og er spesielt morsomt nr Gru tar med barna hjem og de ser alt som er p veggene. Margo nevner til og med at det ikke er spesielt barnevennlig .Dette er en film med humor, en ufattelig god familie film. Den forteller store sm at til og med at den slemmeste kan vre snill. Og at det gode seirer p en eller annen mte til slutt. Historien gr ogs noks kronologisk, s det er lett for sm barn flge med. Det jeg ogs syns var kjempe artig var at de istede for plassere en lyspre over hode p Gru, sier han det heller. Det er ett ypperlig symbol p den gode gamle ?ideen/ lyspra?. Den sur ste fortellinga handler ogs en del om familie forhold, far - snn, far - datter, mor - snn forhold. Det handler ogs om vennskap og om det vre far for frste gang. En ?nybakt pappa?, han har jo adoptert nye barn, og det er frste gang han faktisk m ha s mye ansvar. Filmen er ganske urealistisk, men realistisk p samme tid. Det er helt usannsynlig at det gr stjele mnen, men det er helt naturlig at Gru blir elske barna til slutt. Han viser omsorg, en omsorg som han ikke har ftt fra moren. Musikk i denne filmen er helt klart helt passende til alle sener, utsnittene er ogs helt supre. Skuespillerne sees jo ikke, men jeg syns alle stemmene passer til hver sin karakter. Spesielt Margo, kunne nesten se for meg hvordan hun s ut i virkeligheta. Ble litt overasket nr jeg s hvem som spilte Gru. Siden jeg har sett den p engelsk ogs kan jeg si dette ogs etter ha sett hvilken skuespillere det var. Filmen passer for store og sm, helt fra du forstr filmer og helt til du er gammel og gr. Anbefales for alle! Er en ufattelig koselig film, og kan varme enhvers hjerte etter min mening. Vis den til venner og familie, det beste er at det ikke er helt kjrlighetsfiksert. Den fungere for alle som vil ha en god latter, eller f forbedret humr. Jeg kom i skikkelig godt humr i alle fall!