Anmeldelse: Something Borrowed

Something Borrowed er en romantisk komedie med Kate Hudson, Colin Egglesfield og Ginnifer Goodwin og dermed har jeg nesten fortalt hele filmen for dette er den mest erketypiske romantiske komedien på år og dag!. Alle som spiller spiller overdrevent og irriterende i en film som hører hjemme sammen med The Last Song og Sex & The City

Dårlig historie

Rachel (Giniffer Goodwin) har suksess som advokat i prestisjefylt New York-firma. Hun er en generøs og lojal venn men desverre fortsatt singel, noe hennes bestevenninne Darcy (Kate Hudson) stadig vekk ikke kan la være å gnåle om. Men etter å ha feiret sin egen 30 års-dag ender den alltid så ordentlige Rachel i armene på på fyren hun har hatt ett godt øye til siden studietiden, Dex (Colin Egglesfield), som av alle ting snart skal bli venninnen Darcys forlovede.

Får gossip girl til å eie

«Something Borrowed» er en bukett visne roser som får «Gossip Girl» til å framstå som «Anna Karenina», en underlig tom affære som gir «chic lit»-sjangeren et enda dårligere rykte ? ingen liten bragd. For jenter rundt tretti må denne daffe filmen føles ekstremt irriterende. Her trekker regissør Luke Greenfield inn 90-tallsfavoritter fra Counting Crows og Radiohead for å akkompagnere en gjeng tafatte løgnere som man blir stadig mer lei av.     Tanken synes å være at Kate Hudsons usympatiske, substansløse whatever-karakter har sine gode sider og at det finnes nok jenter der ute som vil være nysgjerrige på hvordan det skal gå med den puslete Rachel og pappagutten Dex. Optimisten i meg sier at det kalkulerende, men talentløse teamet bak «Something Borrowed» tar feil

Hva er vitsen

Jeg har lagt merke på kinolistene at romantiske komedier ikke er så godt likt det har aldri vært ett år der en romantisk komedie har vært mest sett den som komemr høyest er Sex & The  City 2 som var på 2 plass den andre uken som ble danket av Iron Man 2 og når den kom på dvd sank prisen befriende fort. Something Borrowed er ett svært skuldertrekk Holywoodprodusenetene kan stille seg i skammekroken