Anmeldelse:Blitz

La det være sagt med en gang,Blitz er ikke en særlig orginal actionthriller men det har jeg ikke brydd meg om dette er en spenstig og underholdene actionthriller som trygt kan anbefales Blitz er skarp som faen. I mai kom The Mechanic og jeg utalte meg med at The Mechanic var en oppvarming til denne filmen med andre ord jeg gledde meg til Blitz. Elliot Lester har kun laget den lille B-filmen Love is the Drug(2005) som ellers hadde den tallentfulle skuespilleren John Patrick Amedori. Jeg har ikke sett Lester's forrige film og satt med forventningene mine til Blitz på middels nivå men filmen har så mye herlig action at det blir deilig. Latteren sitter befriende løs når den ene etter den andre actionklisjeen ruller ut på lerretet

ANMELDT - Sucker Punch

Langt unna feilfri

Blitz er en actionfylt thriller som speiler utfordringene en gruppe politifolk står overfor i det moderne, multikulturelle London. Det er en realistisk hverdagsskildring om moralsk tvetydighet, mennesker på skråplanet og ofrene politiet må gjøre for å holde den verste kriminaliteten borte fra gatene. Jason Statham (The Mechanic og The Expendables) leder ensemblet i Blitz i rollen som den tøffe, kompromissløse og til de grader lite politisk korrekte politidetektiv Brant, som tvinges til å være partner med sersjant Porter Nash spilt av Paddy Considine (The Bourne Ultimatum), i etterforskningen av en serie mord på politimenn. Dere hører kansje at dette ikke er en veldig ny og lite klisjeefull historie men so what? det bryr meg veldig lite! akkurat som Paul sin historie er patetisk men det ble en sykt god film for det om

Ingemar Gundersen og Rune Håkonsens anmeldelse av Paul

Jason Statham kan slåss

Herr Statham gjør en solid rolle prestasjon i Blitz han er en utrolig tøff type og karrieren startet for alvor når han spilte Frank Martin i den eksepsjonelle Transporter fra 2002 og Jason Statham han kan slåss det er kansje det eneste kravet jeg gir til en actionfilm at hovedinnehaveren er tøff og her misslykkes Blitz desidert ikke. Statham er den som kan ta over for Segal,Stallone og Swarchenegger(S,S & S) Blitz er langt unna feilfri men har ingen tabber som bryr meg noe særlig den eneste svakheten er at Elliot Lester burde ha tråkket litt mer på bremsene i actionscenene ellers er Blitz en legendarisk actionfilm,dette må du få med deg Og Statham er en lovende skuespiller