Anmeldelse:No strings attached

To unge og vakre Hollywood-stjerner i en film der karakterene bestemmer seg for vre liggekompiser uten noe flelser. Hrt det fr? Jeg liker Natalie Portman og har gjort det lenge. Etter Black Swan etablerte hun seg som en av de beste unge kvinnelige skuespillerne som finnes. Jeg likte ogs Asthon Kutcher en gang i tiden. Men ser vi bort i fra elendige filmer som Killers og Valentines Day er det beste han har p CV'en The Butterfly Effect fra 2004. Her opptrer de sammen som sexfriends med den typiske amerikanske komedieromanseoppskriften som mal. Dette er kjedelig og oppbrukt. Det kan for all del vre fint se p, for jo, de er pene mennesker, men filmen inneholder alt for fattige og enkle lsninger sammen med spinkle og tomme meninger og derfor blir jeg ikke underholdt nok. Det kan vre en film for noen som vil se sjangerbasert kliss eller hvis man vil se Portman og Kutcher opptre sammen, men bortsett fra det er den ikke verdt s mye. Emma (Portman) og Adam (Kutcher) er venner som har gjennom rene sttt p hverandre titt og ofte gjennom tilfeldighet. Nr de i voksen alder mtes i 2011 slr lysten til. De har sex og lover s hverandre at de skal vre "friends with benefits". Gjennom diverse problemer og misforstelser oppstr det, de hendelsene man akkurat forventer, sjalusi, tvil, flelser og forelskelse. Det jeg likte best med denne filmen var Kevin Klines rolle som Adams far hvor han som tidligere tv-stjerne har masse penger og er en sjarmerende mann med de morsomste utsagnene filmen har tilby. Dialogen er lidenskapsls og doven, samt historien er forutsigbar og likegyldig som aldri fr. Rollene ble satt riktig til filmen og det passer bra. Jeg syns Natalie og Asthon har en god kjemi de gangene de ikke har sex og da er de faktisk oppriktige og framstilles som dyktige skuespillere i de f minuttene. Portman kommer jeg til elske videre uten tvil, mens Kutcher derimot har en heller lett tenkelig framtid som jeg helst ikke vil bry meg om. No Strings Attached er en dum kjrlighetskomedie med ingen nye ingredienser hvor karakterene gir overfladiske kommentarer og plottet overfylt med klisjeer. Men det er ganger der dynamikken kommer frem og da er det hvertfall litt hyggelig se p.