Anmeldelse:No strings attached

To unge og vakre Hollywood-stjerner i en film der karakterene bestemmer seg for å være liggekompiser uten noe følelser. Hørt det før? Jeg liker Natalie Portman og har gjort det lenge. Etter Black Swan etablerte hun seg som en av de beste unge kvinnelige skuespillerne som finnes. Jeg likte også Asthon Kutcher en gang i tiden. Men ser vi bort i fra elendige filmer som Killers og Valentines Day er det beste han har på CV'en The Butterfly Effect fra 2004. Her opptrer de sammen som sexfriends med den typiske amerikanske komedieromanseoppskriften som mal. Dette er kjedelig og oppbrukt. Det kan for all del være fint å se på, for jo, de er pene mennesker, men filmen inneholder alt for fattige og enkle løsninger sammen med spinkle og tomme meninger og derfor blir jeg ikke underholdt nok. Det kan være en film for noen som vil se sjangerbasert kliss eller hvis man vil se Portman og Kutcher opptre sammen, men bortsett fra det er den ikke verdt så mye. Emma (Portman) og Adam (Kutcher) er venner som har gjennom årene støtt på hverandre titt og ofte gjennom tilfeldighet. Når de i voksen alder møtes i 2011 slår lysten til. De har sex og lover så hverandre at de skal være "friends with benefits". Gjennom diverse problemer og misforståelser oppstår det, de hendelsene man akkurat forventer, sjalusi, tvil, følelser og forelskelse. Det jeg likte best med denne filmen var Kevin Klines rolle som Adams far hvor han som tidligere tv-stjerne har masse penger og er en sjarmerende mann med de morsomste utsagnene filmen har å tilby. Dialogen er lidenskapsløs og doven, samt historien er forutsigbar og likegyldig som aldri før. Rollene ble satt riktig til filmen og det passer bra. Jeg syns Natalie og Asthon har en god kjemi de gangene de ikke har sex og da er de faktisk oppriktige og framstilles som dyktige skuespillere i de få minuttene. Portman kommer jeg til elske videre uten tvil, mens Kutcher derimot har en heller lett tenkelig framtid som jeg helst ikke vil bry meg om. No Strings Attached er en dum kjærlighetskomedie med ingen nye ingredienser hvor karakterene gir overfladiske kommentarer og plottet overfylt med klisjeer. Men det er ganger der dynamikken kommer frem og da er det hvertfall litt hyggelig å se på.