Anmeldelse:The Lincoln Lawyer

Krimfilmen The Lincoln Lawyer handler om:Advokaten Micheal Haller(Matthew McConaughey) som avtaler hans siste sak til Louis Roulet, en glatt playboy og eiendomsmegler. Roulet er angklaget for overfall og hans mor vil gjøre hva som helst for å revansere sønnens mann og rykte. Koste hva det koste hva det vil. Mickey har fått sin første virkelig generøse kunde på flere år. Mickey og medhjelperen Paul Levin ser nærmere på saken og oppdager et mye mørkere bilde på Mr.Roule. Så skjer ett nytt mord og Mickey's moral settes på prøve. Og dermed har vi grunnlaget for The Lincoln Lawyer

Matthew McConaughey spiller forykende

Hovedrollen spilles av Matthew McConaughey og en sånn film skyldes at hovedrollen kan løfte filmen på sine skuldre, Matthew McConaughey han gjør en sykt god prestasjon i Lincoln Lawyer det er vel egentlig mitt eneste krav til en krimfilm med en sykt god historie som automatisk blir ihvertfall middels. The lincoln Lawyer har en utrolig deilig spennende krimfølelse med en utrolig god skuespiler i teten. McConaughey har vel egentlig ikke hatt en gigantisk karriere men han burde vært blant holywoods utvelgelser til actionthrillere. McConaughey har et mystisk fjes som kler virkelig filmen.

Brad Furman regisserer

Regissør:Brad Furman har jeg ingen forhold til han har kun regissert The Take(som ellers er med Tyrese Gibson)bruker intens klipping og spennende stemmning. Filmen hadde rett og slett blitt helt utsøkt hvis det ikke var for en ting som heter Timing. Filmen varer i 2 timer-2 minutter altså og det er rett o slett altfor kort for den lange og spennende historien, kansje er pirker jeg litt vel mye her men det gjør at helheysintrykket sliter litt i tilleg til dette ramler tempoet bittelitt ut på slutten.

Sikkert ikke kinosuksess

Jeg tror ikke akkurat at The Lincoln Lawyer blir en gigasuksess alla blockbuster på kino men den hadde kansj efortjener her får vi gpd action,deilig dramatisering,sykt spennende stemmning og helt sykt intens klipping blandet med med en fantastisk rolleliste og ikke minst med den fantastiske Matthew McConaughey i en satans god rolle er The Lincoln Lawyer en usedvanlig god thriller på kino og en klar anbefalning fra IngemarKino.

-Sebastian