Anmeldelse:The Lincoln Lawyer

Krimfilmen The Lincoln Lawyer handler om:Advokaten Micheal Haller(Matthew McConaughey) som avtalerhans siste sak til Louis Roulet, en glatt playboy og eiendomsmegler. Roulet er angklaget foroverfall og hans mor vil gjre hva som helst for revansere snnens mann og rykte. Koste hva det koste hva det vil. Mickey har ftt sin frste virkelig generse kunde p flere r. Mickey og medhjelperen Paul Levin ser nrmere p saken og oppdager et mye mrkere bilde p Mr.Roule. S skjer ett nytt mord og Mickey's moral settes p prve. Og dermed har vi grunnlaget for The Lincoln Lawyer

Matthew McConaughey spiller forykende

Hovedrollen spilles av Matthew McConaughey og en snn film skyldes at hovedrollen kan lfte filmen p sine skuldre, Matthew McConaughey han gjr en sykt god prestasjon i Lincoln Lawyer det er vel egentlig mitt eneste krav til en krimfilm med en sykt god historie som automatisk blir ihvertfall middels. The lincoln Lawyer har en utrolig deilig spennende krimflelse med en utrolig god skuespiler i teten. McConaughey har vel egentlig ikke hatt en gigantisk karriere men han burde vrt blant holywoods utvelgelser til actionthrillere. McConaughey har et mystisk fjes som kler virkelig filmen.

Brad Furman regisserer

Regissr:Brad Furman har jeg ingen forhold til han har kun regissert The Take(som ellers er med Tyrese Gibson)bruker intens klipping og spennende stemmning. Filmen hadde rett og slett blitt helt utskt hvis det ikke var for en ting som heter Timing. Filmen varer i 2 timer-2 minutter alts og det er rett o slett altfor kort for den lange og spennende historien, kansje er pirker jeg litt vel mye her men det gjr at helheysintrykket sliter litt i tilleg til dette ramler tempoet bittelitt ut p slutten.

Sikkert ikke kinosuksess

Jeg tror ikke akkurat at The Lincoln Lawyer blir en gigasuksess alla blockbuster p kino men den hadde kansj efortjener her fr vi gpd action,deilig dramatisering,sykt spennende stemmning og helt sykt intens klipping blandet med med en fantastisk rolleliste og ikke minst med den fantastiske Matthew McConaughey i en satans god rolle er The Lincoln Lawyer en usedvanlig god thriller p kino og en klar anbefalning fra IngemarKino.

-Sebastian