Anmeldelse:Bridesmaids

Hangover,Whitnail & I,Til og med scener fra gamle Steven Spielberg-klassikere som E.T og Indiana Jones:Raiders Of The Lost Ark,det er ingen grense på hvor mange fyllekuler på film men det er faktisk nytt med damer på utdrikkningslag. Det har Judd Apattow tatt hånd om i Bridesmades

Med en stor jentejeng med kjente damer som Kristen Wiig,Maya Rudolph,Ellie Kemper og Melissa McCarthy og Judd Apattow som produsent skulle ingenting gå galt men filmen når ikke opp altså filmen sliter på noen punkt men likevel er Bridesmaides en fornøyelig filmopplevelse men en hangover det er det ikke!

Utdrikkningslag i Las Vegas

Kristen Wiig spiller hovedrollen som Annie-en forlover hvis hele liv faller i grus idet hun leder sin besteveninne, Lillian(Maya Rudolph) og en gjeng fargerike brudepiker(Rose Byrne,Melissa McCarthy,Wendi McLendon-Convey og Ellie Kemper) gjennom en rekke elleville bryllupsforberedelser. Annies eget liv er salig kaos så når hun oppdager at hennes aller beste veninne skal gifte seg, er hun fast bestemmt på å bli utnevnt som forlover. Til tross for at hun(Annie) er blakk og har kjærlighetssorg, prøver hun og bløffe seg gjennom de kostbare og bisarre ritualene. Hun tar kun en sjanse til å oppnå perfekt resultat og tar alle midler i bruk for å vise Lillian og brudepikene hennes nøyaktig hvor langt man er villig til å strekke seg for noen man er glad i

Ustødig regissert

Mannen som står bak Bridesmaids sto og bak den første geniale sesongen av Bored to Death og han har samt vært exuctive producer for den fenomenale Knocked Up men han har desverre og tatt del i den grusomme søpplefilmen Bad Teacher. Dermed er for min del ihvertfall Bridesmaids Paul Feigs første store kinofilm og det beviser at han ikke regisserer like godt som komikonger som Greg Motolla og Edgar Wright,kansje hadde filmen trengt en regissør som kunne ha regissert på en litt mer forfriskende måte og ikke hadde stoppet opp i filmen,Dette ødela da litt av filmopplevelsen min

Gode skuespillere

Skuespillerene derimot presterer godt jeg lar meg mest imponere av Maya Rudolph som Lillian, Derimot Kristen Wiig gjør en helt ok rolle som Annie alla forloveren men ingen fantastisk rolle, Brudepikene Rose Byrne,Melissa McCarthu,Wendi McLendon-Convey og Ellie Kemper gjør strålende roller samt er det alltid hyggelig og se John Ham på lerretet. Selvom jeg hadde faktisk hatt veldig glede av og se en mann som Seth Rogen på lerretet.

For stor skala av IMDb

Bridesmaides har fått skala 7.7 av IMDb noe jeg synes er litt for stort ihvertfall med tanke på at mesterfilmen Brothers har fått 7.2 og at Submarine har fått 7.4 skulle jeg vurdert Bridesmaides hadde den fått 7.1 men det er jo tross alt en god karakter og dermed kommer vi til kjernen av denne anmeldelsen! Bridesmaides er en artig og underholdene film,den halter her og der men alt i alt er Bridesmaides et must for de som liker Hangover og befinner seg på motsatt side av Zach Galifianakis for å si det sånn. God film!