Anmeldelse:Bridesmaids

Hangover,Whitnail & I,Til og med scener fra gamle Steven Spielberg-klassikere som E.T og Indiana Jones:Raiders Of The Lost Ark,det er ingen grense p hvor mange fyllekuler p film men det er faktisk nytt med damer p utdrikkningslag. Det har Judd Apattow tatt hnd om i Bridesmades

Med en stor jentejeng med kjente damer som Kristen Wiig,Maya Rudolph,Ellie Kemper og Melissa McCarthy og Judd Apattow som produsent skulle ingenting g galt men filmen nr ikke opp alts filmen sliter p noen punkt men likevel er Bridesmaides en fornyelig filmopplevelse men en hangover det er det ikke!

Utdrikkningslag i Las Vegas

Kristen Wiig spiller hovedrollen som Annie-en forlover hvis hele liv faller i grus idet hun leder sin besteveninne, Lillian(Maya Rudolph) og en gjeng fargerike brudepiker(Rose Byrne,Melissa McCarthy,Wendi McLendon-Convey og Ellie Kemper) gjennom en rekke elleville bryllupsforberedelser. Annies eget liv er salig kaos s nr hun oppdager at hennes aller beste veninne skal gifte seg, er hun fast bestemmt p bli utnevnt som forlover. Til tross for at hun(Annie) er blakk og har kjrlighetssorg, prver hun og blffe seg gjennom de kostbare og bisarre ritualene. Hun tar kun en sjanse til oppn perfekt resultat og tar alle midler i bruk for vise Lillian og brudepikene hennes nyaktig hvor langt man er villig til strekke seg for noen man er glad i

Ustdig regissert

Mannen som str bak Bridesmaids sto og bak den frste geniale sesongen av Bored to Death og han har samt vrt exuctive producer for den fenomenale Knocked Up men han har desverre og tatt del i den grusomme spplefilmen Bad Teacher. Dermed er for min del ihvertfall Bridesmaids Paul Feigs frste store kinofilm og det beviser at han ikke regisserer like godt som komikonger som Greg Motolla og Edgar Wright,kansje hadde filmen trengt en regissr som kunne ha regissert p en litt mer forfriskende mte og ikke hadde stoppet opp i filmen,Dette dela da litt av filmopplevelsen min

Gode skuespillere

Skuespillerene derimot presterer godt jeg lar meg mest imponere av Maya Rudolph som Lillian, Derimot Kristen Wiig gjr en helt ok rolle som Annie alla forloveren men ingen fantastisk rolle, Brudepikene Rose Byrne,Melissa McCarthu,Wendi McLendon-Convey og Ellie Kemper gjr strlende roller samt er det alltid hyggelig og se John Ham p lerretet. Selvom jeg hadde faktisk hatt veldig glede av og se en mann som Seth Rogen p lerretet.

For stor skala av IMDb

Bridesmaides har ftt skala 7.7 av IMDb noe jeg synes er litt for stort ihvertfall med tanke p at mesterfilmen Brothers har ftt 7.2 og at Submarine har ftt 7.4 skulle jeg vurdert Bridesmaides hadde den ftt 7.1 men det er jo tross alt en god karakter og dermed kommer vi til kjernen av denne anmeldelsen! Bridesmaides er en artig og underholdene film,den halter her og der men alt i alt er Bridesmaides et must for de som liker Hangover og befinner seg p motsatt side av Zach Galifianakis for si det snn. God film!