Anmeldelse:Hanna

Hanna kan beskrives som en krysning av Kill Bill,Hit-Girl og Nikita fra Luc Bessons legendariske actionthriller. Hanna er en fantastisk gøy actionfilm med utrolige actionhøydepunkter,jeg elsker filmer da jenter slakter ned slemme guys og Hanna er intet noe unntak,dette er en av de mer underholdene actionfilmene jeg har sett på lenge selvom filmen ikke når opp til Kill Bill og Kick-Ass havner den hvesiden av Luc Bessons mesterverk Nikita og DET er stort!

Massakerer slemminger i skogen

Hun er begavet,vitebægjerlig og en hengiven datter. Hun har soldatens styrke,utholdenhet og tankemåte etter og ha blitt oppdratt i Nord-Finlands villmark av sin far(Eric Bana),en eks CIA-Mann Eh,Ja hun er Hanna(Saorise Roan) Han har lært hanna og jakte,latt henne gjennomgå ekstreme treningsøkter i selvforsvar, og undervist henne hjemme med bare et leksikon og en bok me d eventyr. Alt rettet mot å gjøre henne til den perfekte leiemorder. Hanna blir tatt til fange av agenter sendt av den hensynsløse (bitchen) Marissa Wigler(Cate Blanchett), Marissa har lenge skjult hemmeligheter som knytter henne yil Hanna og faren. Holdt under oppsikt i forvaring under den marokkanske ørkenen, får Hanna raskt overtaket på sine fangevoktere, Marissa sender i hemmelighet et team av agenter etter Hanna, Og setter seg inni den udødelige kampen, Historien er stor og spennende

Heftig action

I Tilleg til en fantastisk hovedrolle av Saoirse Ronan har Hanna utrolig heftige actionscener og utrolige spenningshøydepunkter, Jeg elsker godt skildret filmvold og Hanna er full av den, Det er nesten helt utrolig at det ikke er Luc Besson som regisserer Hanna men det er Joe Wright(Solisten,Silver Bullet) som gjør og han gjør en meget god jobb og jeg kjedet meg ikke et sekund av spilletiden

Satans Velregissert!

Regien kan ikke påklages som sagt, Joe Wright gjør en strålende jobb og fyller ikke ut spilletiden med kjedelige plotthull som eventuelt noen andre mindre ambisiøse regissørere hadde gjort. Hanna er en helvetes deilig actionfest med så mange spenningshøydepunkter at det blir en av de mest underholdene actionfilmen siden Die Hard 4.0 i 2007 Ideen er en kryssning av Kill Bill Vol.1 Nikita og ikke minst Kick-ass tanken om en ung leiemorder kom jo egentlig fram i lyset i sistnevnte

Timingen er bare middels

Det som trekker ned på toppkaraktereren er tiden, Hanna varer i kun 1 time og 53 minutter og jeg synes den skulle varet i ihvertfall 2 timer, I Tillegg til dette så er det litt lite troverdig at en 16-åring er sykt god leiemorder. Troverdig eller ikke så er Hanna en skremmende god actionfilm,en klar anbefaling og jeg håper for filmens skyld at den blir en stor sommervinner, Det er ihvertfall det den fortjener.