Anmeldelse:The Green Hornet 3D

"Tipp topp tøys og tull"

Seth Rogen kan mest sannnsynlig ikke spille i en seriøs film. Knocked up,Kung fu panda og den fabelaktige Observe and Report, det eneste han har gjort seriøst er en bitteliten rolle i den klassiske thrilleren Donnie Darko. Denne gangen ser vi Rogen som en glatt playboy på lerretet mens han parodierer superhelter!, Hvis du ikke er en tilhenger av superheltfilmer eller Seth Rogen og tåler ikke morsomm ironi er dette ikke en film for deg! The Green Hornet er tøys og tull men det er så morsommt og actionfylt og så kult gjort at latteren sitter befriende løs, dette har blitt en av de bedre tøysefilmene som er laget.

Glatt playboy

Britt Reid (Seth Rogen) er sønn av den mest prominente og respekterte mediamagneten i Los Angeles og er helt fornøyd med å opprettholde sin retningløse tilværelse på utelivsscenen - helt til faren (Tom Wilkinson) dør under mystiske omstendigheter og etterlater det enorme medieimperiet til Britt. Det utvikler seg et vennskap mellom Britt og en av selskapets mer foretaksomme og oppfinnsomme ansatte, Kato (Jay Chou), og for første gang i livet ser de sin sjanse til å gjøre noe meningsfylt: Bekjempe kriminalitet. Men for å kunne gjennomføre dette bestemmer de seg for å selv bli kriminelle - håndheve loven ved å bryte den. Britt blir The Green Hornet og sammen med Kato setter de i gang. Ved hjelp av sine kunnskaper og evner bygger Kato det ultimate retroarsenal av våpen, The Black Beauty, en usårbar bil med nok av både ildkraft og motorkraft. Rullende i denne mobile festning på hjul slår de til mot kriminelle med Katos smarte dingser, og The Green Hornet og Kato blir snart kjente navn. Med hjelp fra Britts nye sekretær, Lenore Case (Cameron Diaz), starter de jakten på mannen som kontrollerer den rå underverdenen i Los Angeles: Benjamin Chudnofsky (Chritoph Waltz). Men Chudnofsky har egne planer: Å slå tilbake The Green Hornet og Kato en gang for alle.

Gondry takler tegneserietull og!

Du blir kansje litt forbauset når du hører at det er mr. Michel Gondry(Evig solskinn i et plettfritt sinn,Vitenskap om drømmer) som står bak og jeg ble og forferdet men det viste seg også at Gondry tidligere hadde laget den kule komedien Be kind, rewind fra 2007. En dårlig b-regissør hadde fokusert mye på Britts kvinnelige sekreter og mye på Benjamin Chudnofsky. Gondry fokuserer mye på actionscenene i filmen at de skal være spreke og morsomme og det er et kjempegodt valg, dette beviser også at Gondry takler tegneserietull og!

Jay Chou,Cameron Diaz,STAR:Seth Rogen

Jay Chou er mest kjent for japanske karatekomedier men gjør rollen som Kato med et livlig preg, men han er langt unna den beste skuespilleren i The Green Hornet det er Seth Rogen som desidert får den statusen, Rogen spiller med glans og gjør Britt Reid til en fantastisk artig figur han gjør at filmen blir fantastisk det samme gjør Christopher Waltz som spiller Chudnofsky. Green Hornet hadde proposjoner til å bli en 6er, likevel blir det litt ødelagt pågrunn av de tomme hullene som av og til oppstår for å stryke ut spilletida og det fles unødvendig og litt tafatt og tåpelig

Vidunderlig 3D-effekt'

3D-effekten er der også for å gjøre deilig dybde og det veier opp for de tomme hullene i Green hornet min klare oppfordring er at The Green Hornet 3D klarer å komme seg opp fra bakken spytte ut grusa fra munnen og lage en utrolig superheltfilm. The Green Hornet er noe av det beste underholdningen fra Seth Rogen. Superheltkomedier bør og få seg nytt rykte nå!