Anmeldelse:Jonah Hex

Jonah Hex er en eksplosiv, actionfylt, tegneseriebasert westernaktig film satt i den amerikanske borgerkrig tiden. Josh Brolin spiller Jonah Hex som under borgerkrigen forrådte hans kommanderende sjef Quentin Turnbull, spilt av John Malkovich, for å redde et sykehus og uten vilje drepe Turnbulls sønn. Han tar så hevn ved å brenne ned huset til Hex med hans kone og sønn innestengt samtidig som han brenner ansiktet hans med et svijern. Noen dager senere finner indianere Jonah og gir han en slags mystisk kraft slik at han kan gjennoppstå mennesker og snakke med de døde. Når det blir kjent at Turnbull har blitt drept i en hotellbrann blir Jonah erklært en såkalt dusørjeger. Han rir til et bordell hvor han finner Lilah, Megan Fox, som han tilbringer natten med. Jonah for så i oppgave å finne Turnbull, for det viser seg at han ikke er død likevel. Jonah Hex skal nå ta hevn på den slemme og psykopatiske drapsmannen. Historien er basert på tegneserien med samme navn, men det gjør den ikke automatisk kul og underholdene av den grunn. Dog vi får en god og solid framførelse av Josh Brolin her, men det er jaggu den eneste også. Megan Fox gjør en elendig jobb og John Malkovich er bare en vanlig "badguy" som hverken er interessant eller fengende å se på. Vi får også noen glimt av Michael Fassbender, Will Arnett og Aidan Quinn, men det gjør ikke av den grunn filmen bedre. Jonah Hex er en helt grei action, eventyr og westernfilm som knapt underholder meg og ikke er verdt tid å se. Filmen har får mange late og kjedelige actionscener så Jonah Hex lever kun opp til en terningkast 2 men det skal nevnes at den er sterk men noen god karakter er ikke 2!