Anmeldelse:Jonah Hex

Jonah Hex er en eksplosiv, actionfylt, tegneseriebasert westernaktig film satt i den amerikanske borgerkrig tiden. Josh Brolin spiller Jonah Hex som under borgerkrigen forrdte hans kommanderende sjef Quentin Turnbull, spilt av John Malkovich, for redde et sykehus og uten vilje drepe Turnbulls snn. Han tar s hevn ved brenne ned huset til Hex med hans kone og snn innestengt samtidig som han brenner ansiktet hans med et svijern. Noen dager senere finner indianere Jonah og gir han en slags mystisk kraft slik at han kan gjennoppst mennesker og snakke med de dde. Nr det blir kjent at Turnbull har blitt drept i en hotellbrann blir Jonah erklrt en skalt dusrjeger. Han rir til et bordell hvor han finner Lilah, Megan Fox, som han tilbringer natten med. Jonah for s i oppgave finne Turnbull, for det viser seg at han ikke er dd likevel. Jonah Hex skal n ta hevn p den slemme og psykopatiske drapsmannen. Historien er basert p tegneserien med samme navn, men det gjr den ikke automatisk kul og underholdene av den grunn. Dog vi fr en god og solid framfrelse av Josh Brolin her, men det er jaggu den eneste ogs. Megan Fox gjr en elendig jobb og John Malkovich er bare en vanlig "badguy" som hverken er interessant eller fengende se p. Vi fr ogs noen glimt av Michael Fassbender, Will Arnett og Aidan Quinn, men det gjr ikke av den grunn filmen bedre. Jonah Hex er en helt grei action, eventyr og westernfilm som knapt underholder meg og ikke er verdt tid se. Filmen har fr mange late og kjedelige actionscener s Jonah Hex lever kun opp til en terningkast 2 men det skal nevnes at den er sterk men noen god karakter er ikke 2!