Anmeldelse:Scott Pilgrim Vs. The World

Se for deg tegnserie, videospill, indierock og kjærlighet med masse visuelle effekter og et utrolig høyt tempo så har du Scott Pilgrim vs the World. Edgar Wright, regissøren bak blant annet Shaun of the Dead og Hot Fuzz, har laget en utrolig uvanlig og en galskap av en komediefilm for den yngre generasjon basert på tegnserien av Bryan Lee O'Malley som har holdt på fra 2004 til 2010. Hovedkarakteren Scott Pilgrim blir spilt av den unge, dyktige og morsomme Michael Cera som har hatt suksesser som Juno, Superbad og tv-serien Arrested Development. Han spiller også her den uskyldige, nerdete og puslete tenåringen som leter etter kjærligheten. I denne filmen spiller han bass i indiebandet "Sex Bob-omb" og har en del dameproblemer. Han møter Ramona Flowers, en superkul, søt og hipp jente som forandrer hårfarge hver tiende dag og som Scott forelsker seg i. Men for å bli sammen med denne uberkule jenta, må han bekjempe hennes syv onde ekskjærester. Noe som ikke høres helt enkelt ut, men som er fantastisk å se på. Det er mange øyeblikk og situasjoner med disse sære, hyperaktive og superheltaktige figurene som får en til å le usedvanlig mye. Drømmejenta Ramona Flowers blir spilt av Mary Elizabeth Winstead, bestekompisen, romkameraten og homsen blir spilt av Kieran Culkin, bandet består av Alison Pill, Mark Webber og reserve bassisten av Johnny Simmons. Vi har også Chris Evans, Brandon Ruth og Jason Schwartzman som spiller tre av de syv onde ekskjærestene som er med på gjøre Scott's liv enda litt bedre og ta filmen enda litt høyere. Filmen har et godt samspill mellom karakterene, helt middelmådig historie og plott, ganske greit manus og mange fargeprakende, morsomme og actionfylte scener som er ganske kult å se på. Det er mange referanser fra tegneserier og videospill, så man har en ekstra glede av å se denne hvis man har litt erfaring med den slags. Tror ikke denne filmen er for alle generasjoner, men helst siktet mot den yngre gruppe fra 13- 30. Scott Pilgrim vs the World er en fargerik, original, energisk, kreativ, morsom og en hysterisk underholdene kjærlighets, action og komedie film med en drøss av videospill og tegneserie elementer og referanser som resulterer i et ypperlig visuelt og fartsfylt eventyr utenom det vanlige.

Terningkast 5!