Anmeldelse:Scott Pilgrim Vs. The World

Se for deg tegnserie, videospill, indierock og kjrlighet med masse visuelle effekter og et utrolig hyt tempo s har du Scott Pilgrim vs the World. Edgar Wright, regissren bak blant annet Shaun of the Dead og Hot Fuzz, har laget en utrolig uvanlig og en galskap av en komediefilm for den yngre generasjon basert p tegnserien av Bryan Lee O'Malley som har holdt p fra 2004 til 2010. Hovedkarakteren Scott Pilgrim blir spilt av den unge, dyktige og morsomme Michael Cera som har hatt suksesser som Juno, Superbad og tv-serien Arrested Development. Han spiller ogs her den uskyldige, nerdete og puslete tenringen som leter etter kjrligheten. I denne filmen spiller han bass i indiebandet "Sex Bob-omb" og har en del dameproblemer. Han mter Ramona Flowers, en superkul, st og hipp jente som forandrer hrfarge hver tiende dag og som Scott forelsker seg i. Men for bli sammen med denne uberkule jenta, m han bekjempe hennes syv onde ekskjrester. Noe som ikke hres helt enkelt ut, men som er fantastisk se p. Det er mange yeblikk og situasjoner med disse sre, hyperaktive og superheltaktige figurene som fr en til le usedvanlig mye. Drmmejenta Ramona Flowers blir spilt av Mary Elizabeth Winstead, bestekompisen, romkameraten og homsen blir spilt av Kieran Culkin, bandet bestr av Alison Pill, Mark Webber og reserve bassisten av Johnny Simmons. Vi har ogs Chris Evans, Brandon Ruth og Jason Schwartzman som spiller tre av de syv onde ekskjrestene som er med p gjre Scott's liv enda litt bedre og ta filmen enda litt hyere. Filmen har et godt samspill mellom karakterene, helt middelmdig historie og plott, ganske greit manus og mange fargeprakende, morsomme og actionfylte scener som er ganske kult se p. Det er mange referanser fra tegneserier og videospill, s man har en ekstra glede av se denne hvis man har litt erfaring med den slags. Tror ikke denne filmen er for alle generasjoner, men helst siktet mot den yngre gruppe fra 13- 30. Scott Pilgrim vs the World er en fargerik, original, energisk, kreativ, morsom og en hysterisk underholdene kjrlighets, action og komedie film med en drss av videospill og tegneserie elementer og referanser som resulterer i et ypperlig visuelt og fartsfylt eventyr utenom det vanlige.

Terningkast 5!