Anmeldelse:Harry Potter og Dødstalismannene del 2

10 års lang eventyrreise er beklagelig ferdig. Harry Potter og dødstalismannene del 2 er Harry Potters siste ferd før alt er ferdig. Voldemort m finnes, men først må Harry finne sin indre styrke. I denne episke finalen er det store oppgjøret i anmarsj. Kampen mellom de gode og onde kreftene i en verden av trolldom og magi er uunngåelig. Viljen til å gå seirende ut av bataljen er enorm, og på begge sider hersker usikkerheten. Og det er Harry Potter selv som kan bli den utvalgte til å gjøre det ultimate offer, når han rykker nærmere og nærmere den fryktede kampen mot Voldemort. Daniel Radclife spiller med intensitet og drivkraft som en hovedrolleinnehaver og gjør en formidabel prestasjon noe han ikke gjorde i de forrige Potter-filmen. Den andre som skiller seg veldig positivt ut er de mørke og onde prestasjonene mest Helena Bonham-Carter og Ralph Finnies men best er Severus Slur som filmen bygges mye på linje med. Fokuset ligger på Slur og Harry som er utrolig godt drevet figurer. Den visyekke dybden er fantastisk deilig når mange effekter svulmes over på en gang. Hele Potter-eventyret avsluttes med stil, Filmens spenning er stemmningsfull og jævlig episk, filmen har masse stemmning som del 1 manglet. Del 2 begynner beroligede og sinnsykt rolig og starter direkte der den forrige slapp, det er en fantastisk funksjon i en fantastisk film. Rupert Grint & staben gjør også gode roller, 8.7 er det Deathly Hallows har fått av IMDb og er 1.0 over del 1. Jeg er blodfan selv og jeg må innrømme det er trist at Dødstalismannene er den siste filmen i serien om den fantastiske trollmannen. Slutten ripper til barna til Potter, hvis de lager flere filmer blir nok noen fans All over the world irritert og det blir jeg og. David Yates har laget en veldig verdig slutt som en slik filmserie virkelig fortjener. Dødstalismannened del 2 er ett magisk kraftverk av energi,intensitet og samtidig veldig mange vellagde bud og ordtak som plutselig dukker opp. Dødstalismannene del 2 er en utrolig facinerende film, Potter skal leve videre på nett og det samme skal vi, Tusen Takk David Yates

Tilslutt lander den på:IMDbskala av meg 9.8